sjuk i pite

sjukling from Maja Johnsson on Vimeo.


yada yada yada...



Tända ljus, skära upp ananas, hälla upp lite cola och sen bara hasa ned sig i soffan och börja läsa lite kurslitteratur till MKV-kursen. Ingen aning om vad av allt jag borde läsa, men man ska väl börja nånstans?
Kan tipsa folk om att Sigur Rós är asbra pluggmusik.
Är för övrigt fortfarande sjuk, wooopers!
Idag fyller också Jon och Tove år - asfett hade jag tyckt om jag hade varit hemma. Nu känns det lite mer "jaha". När jag kommer hem får jag väl baka nåt.

Nolle-P

Hittade den här filmen av en tjej på mediedesign, LTU. För er som är nyfikna på hur min nollning såg ut.

Nolle-P from Erika Nyström on Vimeo.


nollningen är nu över



Kan äntligen kasta av mig nollebrickan och sluta hålla stenkoll på varannan vatten-flaskan. Det har varit en crazy tid va, men jag har haft sjukt kul! Har dock varit förbaskat skönt med en första ledig helg, där man har kunnat lega i sängen så mycket man vill och bara ta det lugnt. Kul bara att man blev fett förkyld nu efteråt. Imorgon är det första skoldagen med riktig lektion. Jag tror vi ska ha kommunikationsvetenskaplig introduktion ihop med TV och journalistik. Men vet inte riktigt, det märker jag imorgon.
Idag har jag tvättat typ hela min garderob, känns bra inför en ny vecka. Nu ska jag vandra ned till Kerstin och kolla på Seinfeld, och sen blire sängen. Så får vi se om jag överlever att plugga på universitet va.
Tjaråå -M

sliten



Det tar på kroppen att bli nollad. Tur att man har riktigt kul i alla fall. Ska strax iväg igen... fast det vore skönt att sova.

Varnar känsliga läsare...

Igår var det philmkväll på kåren, kollade på Advetureland och åt popcorn.
Grejen med popcorn är ju att det ALLTID fastnar rester i tänderna efteråt. Sjukt irriteranade, man kan liksom sitta i ett par dagar och försöka pilla loss det. Det låter ju ofräscht av mig att säga att jag kan ha samma skräp i käften i flera dagar, men jag vet att det har tamme klåen ni med. Så det så!
Så idag har jag jobbat med att få loss gammalt popcornskräp från igår. Oturligt för mig så drog jag ju loss en tand i början av sommaren, och har fortfarande ett hål där liksom. Så jag kände hur en bit hade hamnat ned där. Lite svårare att pilla bort, men med hårt arbete av naglar och tunga lyckas jag få upp skräpet mot kanten av hålet. Men känenr samtidigt att det här är ju större än ett popcornskräp. Tjockare och större. Vad är det för något? Pillar mer. Känner mig otroligt fundersam och en hel del äcklad. Till slut får jag upp det helt och tar ut det ur munnen. Men vad det exakt är kan jag ännu inte svara på. Trooooooor att det är en gammal bit tand. Kan ju vara nån rest som blev över när det hacka och borra i början av sommaren. Men grejen är liksom att det har blivit missfärgat och ja... äckligt helt enkelt.
Men som sagt var - tror det är en bit tand.
Tänka sig va, varje dag är man med om nåt nytt. På tal om det så har jag dansat på skolan idag. Sjukt kul! Men väldigt svettigt och utmattande.
Nu säger jag godnatt och hoppas att inte allt för många får mardrömmar efter det här.
-Men Maja du hade ju inte behövt skriva det på din blogg om det nu är så äckligt.
-Jo, det behövde jag. Såna här saker kan man inte hålla inne för sig själv.


GODNATT! :)))))

rubrik



Ibland är det lite extra underhållande att bo bland studenter.

tröööööött..

Idag har det varit en otroligt skönt slappardag i Piteå. Väckaren ringde kring elva och så blev det våffelbrunch på kåren vid tolv. Sen blev det en liten trip till stan ihop med några från klassen, vi köpte mat och satte oss ute på rådhustorget och kollade på när två äldre män spelade schack. Väldigt mysigt!
Sen gick vi till coop och jag hämtade ut min digital box, yes! Så nu har jag typ tv va.... trodde jag. Nej. Scartkabeln som följde med var trasig, så jag måste in på Classes och köpa en ny nån dag när jag orkar.
Innan philmkvällen på kåren drog igång så bytte jag och Kerstin nycklar med varandra, bra grej ifall man skulle tappa bort nycklarna nån dag liksom. Så har man en blomvakt när man åker hem fixad också, haha!
Philmkvällen var för övrigt rätt okej också, inget större jubel från min sida, men den var lagom soft. Soft dag. Najs.
Nu ska jag ta en dusch och sen bara krypa ned under täcket och sova ut. Fasen vad den här veckan har slitit på än... så är inte ens nollningen över än. Haha! Herre min ge.

wtf<3

Ibland hittar man ju gamla grejer som gör en lite för glad va <3


fråga olle-kväll



Vann ett konomhalsband på kåren idag. Känns grrrrrymt! Det var Fråga Olle på kåren alltså, så bad de som frivilla från publiken att vara med i en tävling - bangar jag? Näruu! Vi var tre tjejer och tre kilalr på scen och blev ihopparande med varandra för att utföra en sexställning med en ballong, där ballongen skulle smälla. Jag och en tjej ägde det hela under vårat brutal-slickande och vann! Vi fick då varsitt kondomhalsband. Finfin kväll!

Nu ska jag sova så jag tar mig upp till pite havsbad imorgon.
HEJ! /M

first day at school - outfit

Första dagen på skolan ser jag ut så här.


HAHHAHA



Ibland spårar livet ur så här på kvällskvisten <3

these boots are made for walking



Idag tog jag mig en tur ned till stan. Gick lite fel ett par gånger, men hittade rätt efter ett tag. Haha! Sökte efter ett par stövlar som jag ahr velat ha rätt länge och jag fann dom. Så nu är jag ägare av sveriges finaste stövlar <3
Jag var ju en gnutta dum i huvudet när jag gick till stan, hade mina skor med klackar (säger inte klackskor, för det ger fel bild av skorna) på mig när jag gick ned och satan i gatan vad ont jag fick i fötterna efter ett tag, så på vägen hem bytte jag om till stövlarna. Way better!
När jag kom tillbaka från stan chillade jag till Glee ett tag. Sen kring middagstid kom jag fram till att jag behövde mat och började då leta efter ica här vid Ankars. Vet redan vart konsum är, så det kändes inte så kul att gå till. Gick återigen vilse en liten stund, men hittade till slut.
Livet går fint här uppe! :))))

kvällsmys on my own



Första kvällen själv i Pite - it's going great!
Imorgon ska jag ned på stan och leta efter ett par stövlar som jag önskar mig och sen blir det allmän orientering i staden.

Det är hit man kommer när man kommer hem

Min lägenhet from Maja Johnsson on Vimeo.



Så här bor jag nu alltså.
(det brusande ljudet i slutet är fläkten på datorn som låter tror jag)

On the road



Så är man on the move så att säga vaehh... Sitter just nu i bilen med mamsi och papsi på väg upp till Piteå. Åker genom Umeå i skrivande stund. Man är ju kool_tjej_92 som har bärbart och trådlöst så man kan blogga i bilen vaaa.
Var hos optikern igår btw, men min syn har inte ändrats nånting. Jag ahr rpecis som jag alltid har haft och kommer antagligen alltid att ha så. Jag måste dock inte ha på mig glasögonen hela tiden, utan bara när jag känner att ögonen anstränger sig mycket. Men det har jag ju vetat om hela tiden, men brillor råkar vara snyggt, okiii?!??!! dryg tjej.
HAHAH imorse när jag ställde mig framför spegeln och skulle fixa mitt hår så kollade jag i spegeln och ba "Justin Bieber?". Så pinsam tjej! Jag skulle vilja skylla på grå munkjacka.
Nu är det ca 20 mil kvar tills jag är framme. Hörs mer då vaehhh!
Peace out! -M

waka waka eya-eh

Idag fick jag ett jättestort kuvert från LTU med en massa papper med info. Det var typ klasschema, karta över pite, allmän info om skolan och så var det nolleplaneringen. På onsdag ska jag nämligen börja det hela kalaset. Min första tanke "det är väl upprop i aulan, sen registerar man sig och sen äre klart" men tänk så dum man är. Jag fattade ju förstås att det blir nollning mellan den tiden och skolstart, men jag tänkte INTE att det skulle vara saker som fotografering direkt efter uppropen. Snacka om press! För då ska jag se representabel ut för att ge ett bra första intryck på alla OCH jag ska vara fotosnygg. Resten av den kommande 1½ veckan så står det saker som fest, grillkväll, fråga Olle, baddag, beachfest, brunch, philmkväll, tv-spelsturnering, röd fest, sittning, danskväll, öppen scen och kick off. Vad hälften av sakerna innebär är ju ett frågetecken, men jag tror det kommer bli bra :) (JA, vet ni vad. Så bra att jag skrev en smily... den ser otroligt osmaklig ut, men krävs i situationen.)
Såatteehhh... det blir nog bra det där ska vi se.

mjau



Ni som känner mig har sett jag jag brukar kunna bli rödflammig på bröstkorgen iband. Oftast när jag är nervös eller stressad, men ibland också för att jag skrattar för mycket eller bara inte gör nåt särskilt alls.
Men nu har jag inte haft så på jättelänge, ganska skönt. Men nu sitter jag och tittar på mina flyttkartonger och filosoferar om flytten, och vad händer? Jag blir rödflammig. Jag rodnar. Haha!
Det är inte mycket, but it's still there liksom.
För övrigt så känner jag mig snygg idag. Det är nizzle!

effektivisera mera

Idag klev jag upp strax innan sju för att ta farväl till min älskade bror och lilla Molly innan de åkte hem till Linköping. Sen däckade jag i sängen igen (att kliva upp tidigt är inte min grej). Vaknade sen igen av att min far knackade på min dörr när han kom hem under sin lunchtid. Fick skjuts av honom sen till irma där vi åt mackor, lyssnade på hipster-musik och jag fyllde hennes kamera med fantastiska bilder på mig själv, så hon har nåt när jag flyttar.
Åkte sedan hem igenför att äta middag - strips, halloumi, avokado och vitlökssås. Efter det flyttpackades det lite till. Rensade igenom mina badrumattiraljer, så jag slipper komma upp med en massa tomma flaskor och gamla gästtandborstar. Sen åkte jag till Tove och vi kollade på Star Wars III (sjukt bra).
Ni förstår inte hur effektiv jag är nu. Vill hinna med ALLT innan jag flyttar. Fyra dagar kvar. Nej, fan. Klockan är över tolv nu... Tre dagar kvar alltså. Jävlar alltså. Det är inte nådigt.
Imorgon blir det besök hos Ellen.

<3

urkult var väärt

Hemma från urkult nu, hade det riktigt braaaa (såklart). Men satan vad trött jag är nu.
Vill bara få sova i 100 år nu. Men väcktes efter en timme i min säng - inte av en kyss, utan av att syskon och syskonbarn sitter på mig.
Ser fram emot lite mat snart, det behövs.


It's gonna rain - Eric Saade



Sååatteehhh.... urkult nu!
HEJDÅ! :D

hej och hå



Så här ser det ut hemma hos mig nu. Packningen är i full gång, snart beger jag mig mot norr. Nästa helg åker jag!
Imorgon åker jag till urkult, har nyss tagit min sista dusch innan festivallorten ska sätta sig in i min hud, och mitt hår. Det känns bra :))

RSS 2.0