kul maja



Tänka sig, även fylld med ångest är jag sjukt rolig.

natzenzungen



När man har finfrämmande som sin syster på besök i Piteå så kan man lika gärna offra sig och låta hon ta sängen. Jag ligger ju nu nedbäddad i min soffa tillsammans med täcke och kudde som jag lånat av Kerstin. Riktgt mysigt är det! Kerstin har ett mjukt och lätt täcke. Själv så har jag alltid haft såna där gammla täcken som är tunga och tar lite tid att värma upp. Men Maja köp ett sånt där lätt täcke då! Jag vill inte ha det. Jag trivs med tunga täcken, de har sin charm. Grejen är bara den att när man då lånar andras täcken så blir det en sån speciell känsla. Det gillar jag! Lite som julafton. Eller nej, kvällen innan. Den är ju egentligen bäst.
Idag åkte vi till Happis och gick på ikea. Det var schysst! Jag gillar Happis.
Nu är jag egentligen svintrött efter att ha klivit upp tidigt på morgonen, kört hela vägen upp och hela vägen hem, varit vaken hela dagen och gjort en massa saker. Ändå trotsar jag med att hålla mig vaken med blogg och chattar. Dumheter.

Nej, nu säger jag godnatt!

vote for Tuva!

Rösta gärna på mig och Tuva, så kan vi vinna roliga grejer till henne!
http://www.agria.se/tavling/mysigahuskatter/hem?OpenDocument&path=gly-date%3B526%3BNOTE-8NKV38-0#gly-date;526;NOTE-8NKV38-0

män och kvinnor, huh?



Dagen har varit lång och kämpig på redaktionen, men kul såklart.
Nu ska jag städa, diska och tvätta innan Stina kommer hit imorgon. Kommer bli sjukt najsers!

Och ja, råkade hitta det här klippet idag.

that i'll die living just as free as my hair



Vad är det som händer? Först skriver jag på facebook att kvällens soundtrack är Lady Gaga - Hair och sen kan man se en bild på mig här med nån slags påse över håret. Vad är det som händer?

<3



22 år är mycket för en katt. Kommer sakna min kisse som har funnits i hela mitt liv. Puss.

RFSU calling



Idag fick jag ett paket på posten från RFSU. Jag fick förra veckan en förfrågan om jag ville testa en ny rakprodukt av dom. Det ville jag. Det vill jag. Så här är det nu! En liten tub med absolut ingen som helst text på, en rakhyvel och deras tidigare rakningsgel som tack för hjälpen.
Det är lite läskigt att det inte finns någon text på krämen som jag ska testa. Men det står ju i brevet som följde med vad det är och vad man har det till. Men ändå! Det ser läskigt ut. Inte så ofta man har såna tuber liksom.
Tub... Konstig grej.

För övrigt vill jag bara kommentera att jag tar inte med Tuva i alla bilder bara för att visa upp henne hela tiden, utan hon la sig framför kameran själv. Inte för att jag ogärna visar upp henne. Men ändå. Så ni vet liksom. Inte en planerad kattpose.

Peace out /Maja

Väärt - Surkas

Väärt - Surkas from Väärt on Vimeo.

 

Hela den här dagen har det varit Väärt som har spelats. Deras nya video har precis kommit ut, fantastiskt bra!
Känner direkt hur jag är tillbaka till regnet på Urkult. Det var fint.

huvva ligen!

Alltså usch! Hade verkligen en sån sjukt äcklig dröm i natt. Vill ni höra den? Ja, det vill ni! Om inte annat kan ni stänga ned firefox eller använder ni explorer så kan ni redan dra och inte komma tillbaka (nej... vad otrevlig jag blev, men det får man vara lite efter den här drömmen).
Vad drömde jag då? Jo, jag drömde att någon idioit kom in i mitt liv och sa att han skulle såga av huvudet på Tuva (min katt). Hon skulle inte dö, utan bara få bli en huvudlös katt. Han tyckte att det skulle vara lite koolt. Det tyckte inte jag, men jag kunde inte kontrollera det hela. Så tog han fram en sån där liten kontursåg och började såga hennes hals. Det var sjukt äckligt och jag vågade inte titta. Men efter en stund så slutade han såga i Tuva och ryckte åt sig ett människoben som han hade med sig och satte igång att såga av foten på den. Foten skulle han sen ge mig. Jag evt inte om det var tänkt att han skulle sy fast foten bredvid min egna, eller om han skulle såga av min och byta ut dom helt enkelt. Men så märkte jag att Tuvas huvud fortfarande inte var färdigsågat och hon levde, och jag var livrädd att hon skulle lida så jag tog sågen och fortsatte att såga av hennes huvud för att ge lidandet ett slut. Så jävla äckligt!
Senare i drömmen kunde jag se henne springa omkring utan huvud.
Helt sjukt!
När jag vaknade sen så skyndade jag att ropa på henne för att se så att hon mådde bra, så låg vi och gosade en massa hela morgonen. <3

buseknuse



Livet är fint!

under täcket... fast jag kan inte sova




När man inte kan sova, då är blir det kortfilmer!

julmust och kattsele!



Ibland så frågar jag mig själv "vad är egentligen en riktigt bra dag?" Jo, så här är en riktigt bra dag:
Man vaknar nån gång mitt på dagen av ett sms från Fatme där det står "vill du följa med på skolan och öva på sectorborden?" svar "ja, det vill jag". Så går man dit och blir grym på det, alltså på riktigt grym! Båda två.
Efter det tar man en cykeltur ned till stan, det är precis lagom kyligt ute så man blir lite röd om kinderna. Väl framme på coop gnäller man lite över att zeunerts julmust fortfarande inte har kommit till piteå. Så viskar en liten fågel i ens öra "det kanske finns på ica kvantum, där har du ju inte kollat" och tro'nt på fan men där finns det! Dock inga backar, men det finns några flaskor i alla fall, hip hip hurra!
Något som däremot hittas på coop är en kattsele, så när man kommer hem igen blir det första gången som man får gå ut med sin kissekatt. Sjukt roligt!
Sen går man över till Fatme igen och äter middag och kollar på film.

Det är vad jag skulle vilja kalla för en riktigt bra dag i alla fall. Men så beror ju allting på också, om det alltid vore så där en bra dag skulle se ut så skulle det bli rätt tråkigt... eller skulle det?

GOD morgon



Vem vill inte ha det så här mysigt på morgonen? <3 Kanske allergiker... Nej, men dom vill ju också egentligen, de bara kan inte. Stackarna!
Igår hämtade jag hem min alldeles egna lilla jäntunge. Hon är sveriges gosigaste och finaste.
I skrivande stund så ligger hon i mitt knä och sussar så sött.
Än så länge är hon dock namnlös... men det kommer nog snart nåt som man kan få kalla na.

Var på skolan idag en stund, kändes trist att lämna henne ensam, men så är livet. Var på skolan i bara 2 timmar ändå så. Fick veta att jag klarade min tenta i teknisk grundkurs - score! När jag kom tillbaka hem så förväntade jag mig trasiga gardiner och att mattorna skulle ligga huller om buller. Men så öppna jag ytterdörren och ser hur hon ligger och sover i soffan, allt ser fint ut. Så kliver hon upp medan jag tar av mig skorna och så springer hon till hallen och gosar med mig. GOSEKISSE <3

Nu har jag också bokat biljetter hem till jul, woho! Hittade först bara tågbiljetter som gjorde att jag skulle komma fram vid 4-5 på morgonen.. kändes inge vidare. Men så ba hurra hurra hurra, en annan tid finns en annan dag! Så jag åker hem fredag den 16:e, buss från Piteå till Älvsbyn och därifrån tåg raka sträckan till Långsele. Kommer hem vid midnatt då, det känns schysst! Fick dessutom boka djur tillåten vagn nu, spännande värre!

Peace out /Maja och den lilla tjorvungen

RSS 2.0