tomorrow is today



Som sagt var, klär om min fåtölj.
Just nu ligger jag på golvet ihop med Marit Bergman och nålar det gamla tyget som jag ahr klippt ut på mitt nya så jag sen kan börja sy. Woop woop!
Erik, Stina och Molly kommer hem imorgon. Fett najsers!
För övrigt kan jag tillägga att Marit Bergman var en av de första artister som jag såg live. I alla fall den första artist som jag själv valt att "jag vill se henne live!" på storsjöyran 2004. Det var helt insaaaane! Jag var tolv år och helt kär! Åkte dit ihop med mina syskon och Tove. Efter Marits spelning ville mina syskon se Weeping Willows, det var mitt i natten och Tove och jag var svintrött och kissnödiga. Så vi satt ned mot ett galler medan vi kollade på mina syskon som dansade som galningar, allt vi ville var att åka hem. Tog ca ett år innan jag kunde lyssna på Weeping Willows bara för att jag kopplade dom bara med hat, för att de var dom som hindrade att jag skulle få åka hem direkt efter Marit. Jag har heller aldrig varit ett fan av bajamajor, så jag höll mig hela vägen hem (vi bilade alltså 15 mil).
Så vad har vi lärt oss av detta? Att Marit är den artist som jag har lyssnat på längst och fortfarande gillar (delad plats med Doktor Kosmos (nej jag menar för i h-e inte tv4's jäääävla barnprogram))

aj!



Har inte på mig mina hängselbyxor idag, då blir jag lite sämre på att vara händig verkar det som.
Håller på att klä om min fåtölj, så just nu sitter jag och klipper loss allt gammalt tyg och vad hände då? Jo jag klippte mig i fingret. Aj!

Update: Fingret klarade sig. Det sitter fortfarande kvar där det ska och ser inte ut att behöva amputeras, thank god!

sexsax



Jag som många andra älskar den här videon. Men det är en grej som stör mig nå djäävulskt, och det är en sak jag har skrivit förut på den här bloggen. Precis som med Lady Gaga's senaste album så är det s to the weet, men vad i HELVETE gör den där JÄVLA chaps-saxen med i musiken? Stick och brinn va. Så snusikgt. Låter ju som en polsk våldtäkt på ett tivoli. :((((

sommar för lata

Idag är det soligt och asvarmt. Typ alla är ute och grillar sig själva för att bli sommarsnygga. Själv så har jag legat under mitt täcke större delen av dagen, har nu klivit upp för att städa. Men tro inte att jag missar nåt, för jag har brun-utan-sol. HAHA! Årets första insmörjning: check!

middagskorv



HAhahahaha vill bara dööö! Det har kommit lite nya qournprodukter till sollefteå nu, så jag blev tvungen att testa deras falukorv (aka middagskorv, som de kallar den). Så när jag öppna förpackningen för att börja tillaga dagens middag så ba dog jag över att de har plastat in korven precis som en vanlig falukorv. HAHA!
Veggiehumor <3

Update: Den var god, lite udda konsistent, men god. Länge sen man åt falukorv liksom.

litt'n shoppingda'



Woop woop! Ny muminmugg till samlingen - fett!
Var i sundsvall idag med la familia för att köpa en tv åt mormor, och så ba råååka vi åka in på birsta och shoppa loss lite. Exempelvis min mugg. Jag köpte även tyg för att klä om min fåtölj och en bh.
Nu ska jag äta klyftpotatis, avokado och brieost och bara ta det lugnt. Medan alla andra stressar över att ha missat något till sin festivalpackning.
Peace out lovers!

is it medicine or social skill?

Alltså, det här är fortfarande en av de bästa reklamer som har gjorts.
Blev så jäkla chockad första gången jag såg den, haha! Älskar att man själv måste ta initiativ till att gå in på deras hemsida för att höra deras egentliga åsikter.
En liten pinsam grej är dock att jag trodde det var samma grej när det blev så mycket reklam om GuldBrev. Liksom hur trovärdig är en dubbad reklam om att man ska skicka iväg asdyra grejer i ett kuvert till nåt ställe man inte tidigare känner till? Så jag gick in på deras hemsida bara för att bekräfta att jag hade rätt. Så ba.... ?! Nähä? Jaha? Eh... okej?
Nej, det känns inte helt okej för mig. Inget jag skulle göra. Inget jag råder någon att göra heller.
People out there - Don't do drugs. Wear a condom. Don't send away your gold.

nattmaja 2

Nätterna fortsätter...

Price tag from Maja Johnsson on Vimeo.


nattmaja

Ja, flera frågar mig vad jag egentligen gör om nätterna istället för att sova. Men jag har aldrig haft nåt riktigt bra svar på det förrän nu... Igårnatt/imorse/whatever filmade jag mig själv så ni kan se vad jag gör en vanlig afton.

Kattfilmen from Maja Johnsson on Vimeo.

När man har program som iMovie är det ju så svårt att inte leka. Så min natt har alltså bestått av att gosa med kissen, filma och klippa ihop det lite fult med ljudeffekter.
(och ja, det här är filmat kring fyra-tiden på natten, solen lyste starkt)

dygna

kan inte sova - kliv då upp
Har man inte lyckats somna när klockan slagit 07:30 och alla andra i familjen har åkt i väg till sina arbeten - ja, då kan man lika gärna kliva upp. Dags för frukost!

Four Lions

Såg en sån sick film igår med Ellen. Four Lions hette den, en brittisk komedi om självmordsbombare. Det var så udda, man satt liksom och skrattade och kände bara "det här är sååå fel". Men man kunde ju inte låta bli att filmen ändå var rolig.
Svår film.
Epik.
Mindfucked.
Heöheö.

myggbett :((

ogillar myggbett
För övrigt så ger jag myggbett en tumme NED.

Händig tjej ordnar grejer själv

händig tjej lagar själv!
Händig tjej lagar sina grejer själv! Dragkedjan på min snyggaste plånbok gick sönder för några veckor sen, men idag lagade jag det. Tummen upp! (T-upp...?)
Idag städar jag mitt rum, då kommer jag igång med såna där grejer som att laga saker, och hittar mina nycklar. Nycklar kan vara praktiskt att ha koll på, så nu har jag det.
Jag tror fortfarande att det är mina hängselbyxor som jag mig så här händig. Asnaiz! Har de på mig nu. Bästa plagget ever! Förstår inte varför det finns andra plagg, när hängselbyxor är det ultimata.
Dagens städmusik: Lady Gaga's nya album (fett pepp)

Drömvilla i Norrköping

HALLÅ Alla bostadssökande som är ute efter en fin villa i Östergötlandstrakterna!
Här är en jättefin villa i Norrköping kommun som det bara inte går att säga nej till.
En dröm för er som söker en utmaning och är sugen på att få sätta sin egen prägel på ett egetrenoverat hus.

http://www.erasweden.com/sv/Maklare/Norrkoping/kolmarden/Objektlista/Objektpresentation/?GID=OBJ31266_1098105799


Yelle - Tristesse/joie

Det visa sig att när Maja är uttråkad och har tillgång till app store så blir det gif-bilder.

soorriiii

Alltså, när det inte händer någonting särskilt i ens liv så är det ju svårt att blogga. Men nu har jag haft så mycket som hänt så jag har helt enkelt inte haft tid att sätta mig ned och skriva här. Haha!
Studentveckan har liksom varit fylld med en massa jox. Vi har grillar, partajat, ätit skräpmat, badat, smugit i natten och bara glassat runt typ.
Nu har jag i alla fall lyckats ta studenten, efter tre hårda år i kramfors. Woop woop! Och inte nog med det så fick jag stipendium också, haha! Rätt fett. Fick min frääscha macbook pro när jag kom hem också, det äger <3
Sitter och kirrar musik och film på data-maskinen nu.
Ska försöka uppdatera mer här nu när jag inte har så mycket att göra. Är ju trots allt arbetslös, synd bara att jag inte tjänar cash på bloggen SOM VISSA ANDRA!
(lämnade in nycklarna till min lägenhet idag. Så nu är jag officiellt hemflyttad)

tomt

just städat ur det mesta ur lägenheten i kramfors

Efter att ha städat ur det mesta från lägenheten så blev det rätt tomt här. Har min madrass på golvet, tv och dator. That's it typ. Så nu är det bara en vecka kvar... Sen blire studenten och aldrig mer kramfors.

Farewell Song to Rocky Dennis

Nä-ääh! Jag ska slå min syster så hårt när hon kommer hem nästa helg.
Nu håller jag ju på att städa en massa för att jag ska flytta lite. Så hitta jag min bästa skiva evahhhhh Jens Lekman  - When I Said I Wanted To Be Your Dog. Världens bästa skiva! Så öppnar jag fodralet och vad hittare jag? BACKSTREET BOYS?! Vad i h-e?! Det ÄR ju Stina som har gjort det här... Finns ju ingen annan.
Så fortsatte jag att städa lite, och hitta till slut min Lekman-skiva. Hurra, tänkte jag, tills jag vände på den. Helt jävla repig och förstöööööööööörd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag dör.
Blev fett ledsen.
Ba så ni vet.
HEJDÅ!

Tja tjaah bloggeeenhhh!

Igår var jag på stan med Irma, Joel och Timmy. Hjälpte först irma att ha koll på hennes loppis som hon hade under dagen, och sen gick vi på andra loppis! Fick ett jättefint linne av Irmsi-doo på hennes loppis. Fick inte betala tio spänn som den kostande, utan det blev en puss på kinden istället. <3
Och på röda korset hittade jag en liten grön skål och ba OMG har ju en precis likadan fast stor hemma! Så då köpte jag den, höeheöhe! Den stora fick jag av mormor när hon skulle flytta och rensade ur sin stora lägenhet.


Idag så har jag städat mitt rum här hemma, så jag ska få plats med alla mina grejer från min lägenhet som ska hem under sommarlovet. Har renstat som faan ur garderoben. Har fyllt en sopsäck med kläder som ska slängas, en sopsäck som ska till välgörenhet och en sopsäck som ska upp på tradera. Fasen vad mycket skräp jag har alltså! Haha! Har jobbat på sjukt bra idag tycker jag. Så som belöning på det hela så drog jag fram stavmixern och gjorde mig en smoothie.


blåbär
hallon
apelsin
mjölk
*mixxxx*

uwblääh!

Nej, nu känns det äckligt. Har suttit och tänkt på att det smaka lite udda från såret i munnen. Tänkte att det kanske hade blivit infekterat och varfyllt. I wish! Såg nu, med hjälp av spegel och ficklampa, att några av stygnen har lossnat. Sååå det är typ ett hål bara. EW! Ew känner jag bara.
Ska skölja munnen med koksalt nu, sen borsta tänderna försiktigt som faaaaaan och sussa kudde.

svullo

dragit ut en visdomstand
Så här ser jag ut dagen efter tandläkaren. Sårig i mungipa efter deras verktyg som dragit i mig, och svullen på samma sida. Härligt!

rot som rot

fotografering inför studenten, av Maria Schibbye
I måndags var vi på Rotsidan, Höga Kusten, med klassen. Det var asmys! Grymt härligt att hänga vid havet. Var barfota för första gången i år där också. Fick då göra att mina fötter var bleka och att jag hade långa tår.... TACK! Haha, nej men.
På Rotsidan fotade vi varandra till våra studentbilder, grillade korv och spelade in till våran avslutningsfilm. SJUKT MYS! Såg fyra nyckelpigor och badade fötterna. Kallt vill jag lova att det var! Havsvatten i början av sommaren... Inget man hoppar i det första man gör.
Var hos tandläkaren igår. Fick ligga där i en och en halv timme, varav ca 45 min handlade om en rot som vägrade lossna. Inte så jäkla skönt för huvudet att ligga obekvämt så länge och lyssna på en borr. I övrigt var det relativt smärtfritt. Man känner ju inget, men man hör ju hur det knaskar när de skär upp tandköttet och såna grejer. Mysigt det!
Efter tandläkarbesöken såg det ut som att jag hade stoppat halva huvudet i en bikupa. Var helt svullen. HAHAH! Är det nu också, fast inte lika mycket. Gör ont att borsta tänderna också... Men meeeeeen!
Nu äre långhelg! Och idag har Angelica och jag bakat en morotskaka till Micke eftersom han fyller år imorgon och vi inte kan gratta honom då.
Nu ska jag redigera lite studentpicssss.
Ha're gött!

RSS 2.0