i say it best


you say it best from Maja Johnsson on Vimeo.

 

Ibland så hittar man saker på sin dator och känner sig rätt nöjd med livet.


facebook, pleeeaaaase...



Eftersom jag känner Erik Johnsson så är det ju högst troligt att jag bara måste känna Erik Johnasson också... eller?

piteÅHH



Imorgon, tisdag klockan 17:00.

the cover up

Vad gör man om man har fått en fruktansvärt stor och ful finne mitt i pannan? Man bygger uppe håret till en stor jävla vägg och hoppas på det bästa.



kisse <3



Jag saknar mina katter! Längtar tills jag ska skaffa mig min egen lilla pälsboll. Jag åker snart hem till Långsele, och på vägen tillbaka ska jag ta med mig en kattbur, så att jag kan hämta en kisse här i Piteå till min lägenhet. Mys!

kasta gris



Idag lämnade jag in min första skoluppgift på LTU, för att fira det blev det en liten shoppingtur på ica (fint skare va). Så köpte jag mig Kasta Gris. Och som det står på förpackningen så ÄR det verkligen ett redigt partyspel.

men sluta nu, sjukan!

Jag kör en liten favorit i repris med att vara sjuk på skolstarten. Förra året höll jag på att dö av förkylning precis så nu typ. Jag vet inte hur länge jag var sjuk egentligen, eller om jag ens blev frisk någon gång från det. Men nu så gör jag i alla fall samma sak igen. Jag blev förkyld efter nolle-P som var för typ 2-3 veckor sen. Och så fort jag känner mig bättre så går det tillbaka, och gärna lite värre. I helgen trodde jag verkligen att jag var på väg att bli frisk. Så naivt av mig! Nu ligger jag nedbäddad med 38+ i feber. Det är ju lagom kul. Speciellt när man har skolarbeten som ska in imorgon som jag inte är klar med. Det är så svårt att läsa när hela kroppen bara vill bryta ihop och kanske sova i 100 år.
Uhhh... tur i alla fall att man har fina klassmates. Kerstin kom nyss över med stuvade makaroner och vitkål till mig så jag fick nån middag. Hade inte orken att ta mig upp ur sängen och laga mat.
Just nu ligger jag fullt påklädd med täcke över mig och vet inte om jag fortfarande fryser eller om jag svettas.
Lite bra musik är i alla fall alltid en god vän.
Kings Of Convenience – I Don't Know What I Can Save You From (Röyksopp Remix)

Åhhh hallååå! Jag vaknade tre i natt pga febern, så kunde jag inte somna om. Så jag var vaken från tre, gick till skolan, lyssnade på en föreläsning hela förmiddan som var jätte-ut-spejsad (speciellt om man var trött) och sen efter lunch jobbade jag lite i biblioteket med en arbetsgrupp och efter det när jag kom hem så blev det raka vägen till sängen. Fy fan vilken dag......!
Tror nästan att den enda medicinen är att få komma hem. Tur att jag ska det om typ två veckor, det är bara att härda ut...

massa pluggande



Det händer inte så mycket på min blogg nu för tiden - nej. Det är för att jag ser ut så här mesta dels av min tid här uppe. (Nej, det gör jag inte, men jag borde. Idag måste jag!)

Du läser nu min blogg och jag heter Maja Johnsson

Jaaa... vad säger man?
Jag har sänt radio för första gången i mitt liv nu. Det var GRYMT! Sjukt roligt.
Vi sände alltså skolradions morgonprogram Java i piteFM. Jag fick äran att agera programledare och intervjua mina klasskamrater.
Jag tror nog att radio måste det vara bästa yrket. Truly honest! Att man får vara kreativ och det där joxet tänker jag inte säga, för det vet ni. Men det jag tänker på är att det är ett lite pirrigt yrke. Man är lite nervös. Men till skillnad från exempelvis TV så spelar vi en massa musik hela tiden som man kan mjuka upp kroppen till. Dansa lite. Det är trevligt. Och det är ju heller ingen som ser att jag står och hoppar och skrålar med i låttexterna medan musiken spelas. Soft!

Såattehh.... ja
http://pitefm.se/

RSS 2.0