Sex är kul under 18 också

 
TV3 är såna töntar. Av många anledningar såklart. Men just nu tänker jag på det här.
Programmet som fått åldersgränsen är The Sex Education Show. Sexualkunskap bör väl ändå främst ses av ungdomar under 18 år? Alla borde såklart ta del av diverse sexualkunskaper, men ni fattar vad jag menar.
TöntTV3.
Om man klickar på "Läs mer här" så står det "Eftersom TV3Play lyder under ATVOD regelverk måste vi ha 18-årsgräns för ett fåtal program med ett innehåll som kan anses olämpligt för minderåriga."
Jag känner bara: Lägg ägg.
 
Fast när jag tänker närmare på saken av mina tidigare erfarenheter av det här brittiska utbildningsprogrammet, så kommer jag på att Ah, just ja, det suger ju. Och då menar jag inte oralt. Sorligt nog.
Att en del program är dåliga kan man inte rå för. Men det här är inte bara lite småkasst, utan det innehåller faktafel. Om man frågar mig så är ju sexualkunskap kanske det viktigaste ämnet som inte får innehålla faktafel. Serri.
Det jag tänker på är ett avsnitt där en högstadietjej blygsamt räcker upp sin hand och frågar
-Gör det ont när mödomshinnan spricker?
Svaret tänkte jag mig så här: Mödomshinnan finns inte, och om det gör ont vid sex så kanske allt inte står rätt till och då kan man göra något annat sexuellt istället.
Men programledaren svarar bara kort med
-Det gör ont första gången man har sex.

Då känner jag att jag själv lätt kan göra ett sånt här program. Mitt skulle bli bättre. Mitt skulle inte innehålla faktafel och det skulle vara PK*.
Begreppet PK används allt för ofta i negativ bemärkelse. Det tycker jag är konstigt. PK äger ju!
 
*PK = Politiskt korrekt
 
--------------------------
 
update
 
 
Kul att hon säger så här i den nya säsongen.

Solkatter


                                    
 

Ung Vänster

 
 
 

Midsommar

 
Hoppas att alla har haft en trevlig midsommar. Nu ska jag drömma om min prins i Pajala.
 
Puss och kram
/M
 

Mer om utseende

Jag vill ha nya kläder. Nya skor. Nytt nagellack. Nytt, nytt, nytt. Jag vill ha. !!!
Jag tycker liksom synd om mig själv för att jag inte får allt som jag vill ha, när det verkar som att alla andra får. Men som student har man inte mycket pengar, speciellt inte när man är utan sommarjobb.
Men tro'nt på fan att jag har köpt kläder ändå. Fniss! Men liksom det är ju inte så mycket kläder. För jag har inte råd. Nu i sommar så lever jag på mammas förskollärarlön. Då har jag verkligen inte råd att köpa några kläder. 
Stackars mig.
Fast något som jag har märkt nu när jag har kommit hem till mams och paps är att jag gömmer ett x antal plagg för min kära mamma, just för att hon inte får veta att jag har köpt kläder trots min ekonomi. Inte bara att jag gömmer dom, jag ljuger också om priser när hon väl ser kläderna.
För jag är ju dum i huvudet ändå (trots tidigare inlägg) som försöker gömma något som jag senare har på mig. Jag använder ju kläderna framför mamma. Hon ser dom ju. Och jag ba "Nej, men alltså den här jumpsuiten var det enda jag köpte när jag var i Stockholm" eller "Jag behövde faktiskt en ny klänning och den här var på rea". Bara ljug! 
Så varför säger jag till mig själv att jag vill ha en massa nya kläder när jag tydligen har det?
SAMHÄLLET!
Lösning: bort med regeringen så kommer jag bli nöjd.

Utseende och sånt

De senaste veckorna/månaderna/åren har jag gått runt och tänkt "Men guuud vad stora min lår har blivit" "Nej, så här stora har de aldrig varit förut" "En vanlig människa har ju typ halva mitt lår" "Fan, jag måste sluta äta så mycket slisk när jag uppenbarligen går upp en massa kilon".

Här om veckan hittade jag en våg här hemma hos mamma och pappa och bestämde mig för att kolla vad jag vägde. Bara på kul liksom. Har inte vägt mig själv på ca ett år. Expecting the worst så stället jag mig där, endast i klädd en för stor tröja (kläder sägs ju kunna lägga på nåt kilo extra, och det vill man ju inte riskera). Så ba har jag gått ned fem kilo.
?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!??!?!?!
När hände det liksom? Jag har visserligen varit sjuk och inte orkat äta så mycket då, men FEM kilo tappar man ju inte av det.
Nu menar jag inte på att skryta över att jag kan rasa i vikt utan att ens lägga någon energi på det, utan det jag kom på nu i efterhand var ju det att jag tyckte ju att jag hade fått större lår.
Varför i helvete har jag gått runt och sagt till mig själv att jag har blivit tjockare när jag tydligen har gått ned i vikt? Är jag helt dum i huvudet? Nej, det är jag inte. Faktiskt. Samhället är dum i huvudet.
Samhället har ba "Maja, du blir tjock av socker" "Maja, dina lår är ju betydligt större än de som du ser på Mammor och minimodeller" DE ÄR JU BARN, SAMHÄLLET! Jag är inte 9 år längre, klart som fan att mina lår är större. Låt mig va!
 
Det är nu jag ska avsluta med att jag från och med nu ska sluta bry mig om vad samhället tycker om att jag duger som jag är. Men det tänker jag inte skriva, för jag gör inte reklam åt Dove eller Nivea.
Jag vill bara säga att samhället är trist men godis är gott.
 
Puss och kram!
/M

Trevligt

Jag börjar må lite bättre nu, det tycker jag är trevligt.
 

 


DJskrillsikk

Idag när jag satt och kände på mina svällda lymfkörtlar på halsen som upptäckte jag att det går att DJ:a med dom. Kul!

 

Kan tillägga att jag var helt blöt av svett efter jag spelat in det här. Värsta fyspasset för en sjukling. Phew!


Adjö världen!



Jag har inga som helst svårigheter i att påstå att jag dör nu. Jag dör. Jag ligger nedbäddad i min säng och bara väntar på den där husdoktorn som är med i alla filmer som utspelar sig från förr i tiden. Jag hatar förr i tiden. Det var då man dog av en enkel halsfluss.
Har jag halsfluss? Inte aning. Men jag tror att jag dör.

Majas fysiska helg:
Feber
Svällda lymfkörtlar (till en början bara endast på den högra sidan av halsen, men idag börjar det även hända något på den vänstra)
Öm i hela kroppen
Yr i huvudet
Väldigt trött
Ingen aptit på annat än frukt
Tappat känseln i ett finger helt oprovocerat

Körde bil mellan Sollefteå - Övik och Övik - Sollefteå
Var på studentfirande
Såg på film med Stina och Irma (se bild 1)

Majas psykiska helg:
Såg en bilväg lite suddigt
Lyssnat på kommersiell radio (se bild 2)
Såg en bil tvärnita mitt framför mig
Sa "grattis på studenten" till en kille i kavaj
Skrattat
"Kan jag få ett till täcke?"
Sovit
Velat gråta ut allt ont



Helgen fortsätter. Dör jag inte av det här så överlever jag ta'me katten allt.

Besvikelse efter besvikelse

Stackars kisse min löper. Igen. Och inte får hon sig något skjut heller. Allt hon vill är att ligga, men det enda hon får är mig som klappar henne med öppen hand längst ryggen. Besvikelsen.
Jag har heller inte berättat för henne än att en kastreringstid är bokad den 27:e. Återigen - besvikelsen.

Fast för mig är ju den största besvikelsen att Olof Wretling inte ska sommarprata i år. Ibland blir jag riktigt besviken på sveriges radio.

 


Sommarlov med skoluppgifter

Sommarlovet har börjat, men här sitter jag halv två på natten och skriver kompletteringsuppgifter. Tjoho!
Mediekommunikationsvetenskap är tyvärr inte så roligt som man önskar. Otroligt behövliga saker inom det jag vill jobba med i framtiden, men inte roligt. Inte teoretiskt i alla fall. Teori... usch!

Men istället för att plugga just nu så rotar jag fram en gammal blogg, skriver ett inlägg och känner mitt långa hår på ryggen. Jag har märkt att om jag lutar mitt huvud så långt bak jag kan så når det typ till skulderbladen. Fett koolt.

På fredag åker jag och Irma till Övik för att fira student för pojken hennes och sen ha sleep over hos systern min. Najs hela dagen! Då är jag förövrigt klar med de här uppgifterna som jag skriver på nu.
Ja, jag ska skriva klart de nu.

Hejsi!

RSS 2.0