Sex är kul under 18 också

 
TV3 är såna töntar. Av många anledningar såklart. Men just nu tänker jag på det här.
Programmet som fått åldersgränsen är The Sex Education Show. Sexualkunskap bör väl ändå främst ses av ungdomar under 18 år? Alla borde såklart ta del av diverse sexualkunskaper, men ni fattar vad jag menar.
TöntTV3.
Om man klickar på "Läs mer här" så står det "Eftersom TV3Play lyder under ATVOD regelverk måste vi ha 18-årsgräns för ett fåtal program med ett innehåll som kan anses olämpligt för minderåriga."
Jag känner bara: Lägg ägg.
 
Fast när jag tänker närmare på saken av mina tidigare erfarenheter av det här brittiska utbildningsprogrammet, så kommer jag på att Ah, just ja, det suger ju. Och då menar jag inte oralt. Sorligt nog.
Att en del program är dåliga kan man inte rå för. Men det här är inte bara lite småkasst, utan det innehåller faktafel. Om man frågar mig så är ju sexualkunskap kanske det viktigaste ämnet som inte får innehålla faktafel. Serri.
Det jag tänker på är ett avsnitt där en högstadietjej blygsamt räcker upp sin hand och frågar
-Gör det ont när mödomshinnan spricker?
Svaret tänkte jag mig så här: Mödomshinnan finns inte, och om det gör ont vid sex så kanske allt inte står rätt till och då kan man göra något annat sexuellt istället.
Men programledaren svarar bara kort med
-Det gör ont första gången man har sex.

Då känner jag att jag själv lätt kan göra ett sånt här program. Mitt skulle bli bättre. Mitt skulle inte innehålla faktafel och det skulle vara PK*.
Begreppet PK används allt för ofta i negativ bemärkelse. Det tycker jag är konstigt. PK äger ju!
 
*PK = Politiskt korrekt
 
--------------------------
 
update
 
 
Kul att hon säger så här i den nya säsongen.

Kommentarer
Postat av: google.com

It's perfect time to make some plans for the future and
it's time to be happy. I've read this post and if I could
I want to suggest you few interesting things or tips. Maybe
you could write next articles referring to this article.
I desire to read even more things about it!

2020-04-06 @ 03:47:48
URL: http://https://www.google.com/r0e8o3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0