ett blogginlägg

Hej hopp!
Sitter just nu i ett, vad jag skulle vilja kalla, helt tomt rum. Det innehåller endast en säng, min ryggsäck och en adventsstjärna. Här ska jag sova i natt. Först var jag även utan dator. Kan lova er att det var fruktansvärt tråkigt. Det finns inte ens en tavla eller nåt att titta på här inne. Endast en tapet från 80-talet. Jag är hemma i Stinas nya hus. Det är treligt. Fint och trevligt.
Kan lägga till att alla rum är inte så spartanska som det här. Det är riktigt fint i de rum som de hunnit fixa till. Det här är dock inte ett utav de. Som nog gick att gissa. Onödigt med text av mig nu.
Här är en film istället:



Den beskriver mig rätt bra. Tyvärr? Jag kan inte rå för att det finns så många fula killar här i världen. Det värsta är nog ändå att ingen i Piteå verkar hålla med mig. Har flertal gånger fått höra "Neeej, men han var väl inte så farlig?". Alltså jag säger ju inte att nån är ful bara för att. Säger jag att nån är ful så menar jag FUL. I alla fall när jag viskar och diskret säger "klockan tre, kolla kolockan tre!".
Annat är det hemma i Sollefteå. Irma vet ju precis vad jag menar! Mina andra kompisar också oftast. Vi har bra smak och vi ser vad som är fult. Bra vänner.
Jag tycker att de borde bo med mig i Piteå. Då hade den biten varit så himla mycket lättare. I övrigt är ju Piteå finfint liksom. Men det är just det här med att stå ensam och se fula killar...

musikhjälpen



Tänk att det alltid känns sorligare och sorgligare för varje år. Jag vet ju att det tar slut efter en vecka, men ändå. Vad ska jag göra nu liksom?
Sjukt bra jobbat i alla fall! 18104362 kronor är inga pengar som man samlar in bara så där. Sjukt bra!
Nu blir det Bridget Jones, hej! /M

Godnatt!



Efter en otroligt bra kväll på radioredaktionen så tar jag två treo och går och lägger mig.
Gosenatt på er!

Natten går tunga fjät, runt gård och stuva (?)



Hurra! De första tavlorna är nu uppsatta i mitt hem.
Idag är det Lucia och det är ju trevligt. Jag har inte firat det alls! Istället har jag sovit länge, spelat spel, städat, handtvättat, bakat arraksbollar, hängt lite med både Malin, Fatme och Mikael och framför allt så har jag lyssnat/kollat på Musikhjälpen i SVTplay i P3. Alla borde lyssna på det och skänka pengar. Det har jag. Så gör det!
Imorgon är det uppesittarkväll med piteFM, lyssna på det med!
Peace out /Maja

1:a klass



Om en vecka bär det av hemöver och någon verkar nöjd med sitt transportmedel.

Maja is going on.

För ett par veckor sen så hade jag aldrig i hela mitt liv färgat mitt hår.
Jag har aldrig så länge jag kan minnas haft raklugg.
Och jag har haft kort hår sen mellanstadiet.
Vad händer nu egentligen?

K & M

K & M - Dansadansa from Maja Johnsson on Vimeo.


Achtung x-mas



Så var det helt plötsligt december och jag känner ingen jul i mig alls. Vart är snön? Jag håller på att bli tokig på att det aldrig kommer någon snö! Hoppas för allt i världen att den kommer när som helst, men än så länge så ser det mörkt ut. Solen har gått ned.
Man kan ju i alla fall försöka inbilla sig julkänslan med julmusik och julgardiner. Det gör jag idag. Funkar det? Det funkar lika mycket som min julängel lyser i fönstret - inte alls! Blir fruktansvärt irriterad på att kontakten verkar vara trasig så att inte ens den kan lysa! Vad är det här för advent? Va? Säg mig det någon!

I natt drömde jag om döda djur på väggar, kristna kors och döda människor.
Spännande.

RSS 2.0