hipstaaahhh



Klippte mig igååååååååår

dagens middag



Jag har fått klagomål över att jag uppdaterar för sällan, följt av kommentaren "Du kan väl bara berätta vad du har ätit, eller nåt" så here it comes.
Min middag idag (som jag har lagat helt själv fyi) blev stekta qournbitar i grillolja, halloumi, vitlökssås, honungsmelon och en sallad med paprika och avokado. Till detta drack jag en cola.
Nu ska jag till Tove och kolla på star wars, kaanske bada. Hejdå!

Allt slutar här.



Japp, jag sitter och snörvlar och torkar tårar.
Vad gör ni andra då?

nattpyssel


FSF i skolan

Oh såg det här nu, alla måste gilla:
http://www.goteborg2021.com/ideer/feministiskt-sjalvforsvar-i-skolan/

mor är rar



idag pysslas det.

heeeej privatliv!

Tja tjaaa bloggeeehhhn!
Tänkte bara berätta om mitt privatliv idag. Men vänta nu... jag har inget! Så här ser det ut utanför mitt fönster nu:

Men men, vill man bo snyggt så får man väl stå ut med lite sånt här innan (vi målar alltså om vårat hus).
Nu ska jag pyssla lite aaart, HERRÅ!

loppisrunda


Loppisfynd när de är som bäst.... eller? HAHAH! kunde inte låta bli :(

!!!



1. Ja, nu kan jag äntligen använda mitt gula linne igen. Nu när jag har en annan kjol än blåa. (kan ju inte gå runt och se ut som Gustav Vasa liksom)
2. JAG KOM IN I PITEÅ HELL YEAAHHH! Så nu är det officiellt - jag ska läsa radioproduktion uppe bland renar och en massa annat charmigt. FY FAN vad nizzle!
Så jag och Hedwig (ja, det är min nya ring) önskar er alla en bra dag, för det har vi.

nattradio

Nattradio from Maja Johnsson on Vimeo.


Så, vad händer hos er andra då?

<3

Alltså.... har inga ord. HP. Fy fan vad bra!
Hade även tid för lite shopping innan bion också dårrahh vaaa.
Så det blev ett par glajjor, en ring, en kjol och en plånbok PLUS att Stina hade köpt ett par nya bralls till mig som jag fick imorse. Naiiz!

Och dagens bästa (totalt bortsett från HP som ÄGDE MEST I VÄRLDEN) så sa Tove idag "men vad smal du är Maja" YES! Jag ba "Är nog mina nya tajta bralls vaa" hon ba "naah, tänkte vid midjan" YES!!!!!
Kung dag? Oh ja!

(jag är störtkool hipstertjej på bilderna, ifall ni undrar)

shoppat i brista vaaa
Nya bralls från cheapmonday vaaa
ny kjol från monki!

How Can Anybody Possibly Know How I Feel? - Morrissey

Alltså, seriöst. Jag kan inte sova! Har liksom födelsedagskänslor i magen. IMORGON ÄRE HP!!!!!
Har som spritt i benen, fniss i magen och så mycket förväntan! Ligger och kollar på HP7 del 1 just nu. Hade tänkt somna till den, men lyckas verkligen inte. På tok för pigg. Ligger halvt och gråter då och då också. Seriöst..... det är slut imorgon. :(
AAAAAAAHHHH jag dör! Så mycket känslor och så mycket som händer på en och samma gång!
HP imorgon ju, som sagt var. Det kommer bli SJUKT BRA och sjukt sorgligt, både sorgligt för handlingen och för att det är det absolut sista!
Intagning till universitet får jag vet i typ övermorgon. FETT NERVÖS! Vet verkligen inte vart jag kommer att komma in. Och samtidigt är jag så himla PEPP på att få börja söka lägenhet och flytta.
Helt jäkla crazy känns allt.
Men mitt första steg är att försöka sova lite den här natten, får se efter det vad som händer. Hjälp.

KOM IGEN DÅÅ STUDERA.NU!!! JAG DÖÖÖR SNART

Har astråkigt. Liksom har inget speciellt att göra, är för trött för att göra större saker som att fortsätta klä om min fåtölj. Har även varit yr idag, känt mig svimfärdig flera gånger. Det är dessutom grått väder (som att solen hade fått mig att göra mer?) och jag håller på att få ett cpbryt över att inte veta vilken skola jag kommer in på! Får veta det i typ... övermorgon? Fyfan, nervös! Vill inte tänka på det, men gör det ändå hela tiden.
Men försöker ändå sysselsätta mig med nånting för att hålla tankarna borta. Vad gör jag då? Det jag alltid gör - drömmer mig bort en aning. Satt hela natten och låtsades att jag jobbade för rfsu och lekte med cs5 (Jag äälskar cs5)
Låtsas att jag jobbar på rfsu...
Har för övrigt varit sviiiiintrött idag och yr som sagt var. Så nyss gjorde jag en liten kaffedrink med grädde och glass så nu är jag lite piggare, men har fortfarande inget att göra. Men imorgon då jävlar, då blir det Harry Potter i sundsvall med Stina och Tove <3

gogglegirl



Äre så här jag ser ut i brills? Var ett tag sen jag hade de på mig nu, känns fett ovant. Hahah!
Måste ringa min optiker nån dag snart och boka synundersökning, för jag tror att mitt synfel kaaanske har växt bort nu.

en vanlig bilist(?)

It's A Heartache from Maja Johnsson on Vimeo.

 

(ursäkta att ljudet är så jobbigt. Men jag spela/sjöng ganska högt och det var visst lite svårt att spela in)


Bruise Lee



Var på paradisbadet igår med Erik, Stina och Molly. Det var grymt! Jag höll på att slå ihjäl mig och tappade mina badkläder varenda jävla gång jag föll ned i vattnet från olika rutchkanor. Den bästa kanan vet ju alla att det är forsen <3 Det är även där man slår sig som mest. Slog höftbenen grymt mycket. Ser ni vad ont jag har? Ser ni?! nej... det gör ni ju inte! För jag får bara blåmärken när jag är allmänt klumpig, inte när jag verkligen går in för något.
Får verkligen blåmärken på låren för ingenting. Men när jag slänger mig omkring i rutchkanor, eller när jag slåss med tjejer så blir jag bara öm utan ett enda yttre bevis. Trist! Vill ju att det ska synas när jag är aktiv och kool, inte när jag är klumpig.

(om någon undrar över den otroligt snygga tapeten i bakgrunden på bilden så är det vårat fantastiska badrum som ser ut så där här hemma hos mor och far. Det är fruktansvärt, vi vet.)

P&L-karantän

Hurra! Nu är mina vänner hemma igen. Känns bra. Det är dock nu allt blir asinternt och jag sitter bredvid. Ska nog inte umgås med någon P&L:are på ett halvår ändå. Tills det värsta har lagt sig i alla fall, vilket är om typ ett halvår.
Ses i mars amigos!

hjärtat i luften



TACK KRISTER
för att du visade mig det här, hade helt missat det! The saade-crush goes on and on, vaa ^^
Det som gjorde mig mest exalterad över den har videon var det absolut sista i videon "to be continued" ba OMG!!!!!!!!!!!!!! hahahaha, fett värt att hålla ögonen efter.

RSS 2.0