Jag är viktig.

Jag är viktig. Kanske den viktigaste. Flera saker de här senaste dagarna har antytt till det. Maja Johnsson - den viktiga. Det är jag det. Igår klev jag upp tidigt för att ta en buss som starten på min resa upp till Skellefteå, där jag skulle hålla ett pass i feministiskt självförvar på Trästockfestivalen. I Övik bytte jag från buss till tåg som skulle ta mig till Umeå, där jag sedan skulle byta till buss. Halvvägs till Umeå stannade tåget pga tekniska problem med banan. Vi blev ståendes i över en timme och konduktörerna kollade genast upp vilken buss man kunde ta till Skellefteå istället. "Det hjälper inte mig om jag inte kommer fram före 18:00, för jag ska upp och hålla en kurs och sen åka hem igen redan ikväll". Detta kan man översätta till "Vet inte ni vem jag är eller? Jag är en mycket viktigt person för kvinnorna på Trästock. För alla kvinnor rent av. Jag räddar liv. Viktigt".
 
 
Så när jag äntligen kom fram till Umeå så tog jag första tåget tillbaka till Övik och sov över hos min syster. Dagen därpå, dvs idag, gick vi på stan för att äta lunch ihop. Det blev take away vårrullar som vi åt ute i parken. Förutom maten, soja och sötsursås hade mannen på resturangen även gett oss ätpinnar. Jag antog utmaningen och gissa vad - jag kunde äta med dom. Ytterst viktiga, hippa och moderna människor äter med ätpinnar. Dvs jag! Pga risken att ingen skulle tro mig tvingade jag min syster att fota händelsen och det lyckades bli en otroligt drygt avslappnad hej-jag-äter-med-pinnar-och-ba-bryr-mig-inte-bild. Jag ser alltså otroligt viktig ut. Eller bloggig. Men bloggar kan vara viktiga. En del skapar ju otroliga debatter som leder till viktiga saker.
För att förstärka känslan av denna översittar image la jag till såna där prickar som ska se ut som att de har skapats av motljuset, men alla ser att det är photoshop och tycker det är pinsamt. Men det är så bloggarna gör det. Eller? Är jag en viktig bloggare nu? Ja. Ja, det är jag. Kanske den viktigaste.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0