Mer HP.

Tro inte att 22 juli var första gången som jag jämförde en stor händelse med Harry Potter. När Bjästa-fallet var aktuellt gjorde jag samma sak.
I den lilla orten Bjästa, utanför Övik, var det alltså en tjej som blev våldtagen av skolans populäraste kille och ingen kunde tro att han skulle våldta någon och trodde därför att hon ljög. Hon blev utfryst av samhället och han hyllades.
Harry Potter möter Voldemort och kan berätta för trolldomsministeriet att han är vid liv, men de säger emot och får folk att tro att han ljuger. Men till slut kommer det ju fram att Voldemort är tillbaka.
Uppdrag Granskning gör ett fett reportage om vad som skett i Bjästa och sanningen kommer fram.
 
Det låter som att jag förminskar våldtäkt och massmord. Det är inte vad jag menar. Jag menar bara att Harry Potter och Hogwarts finns på riktigt. Men jag är blott en simpel mugglare. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0