Känn en doft av kärleken

Idag har jag mått jätteilla och allmänt dåligt pga strul med mina p-plåster. Det känns sämst! Så jag var bara på skolan fram till lunch. Efter det gick jag hem och kröp under täcket och sov ut. 
Under sömnen drömde jag kanske världens finaste dröm: 
 
Hela skolan var samlad i en stor gympasal. Alla satt klassvis kring bord och blev sererade fin mat. En bit in på kvällen är det någon som utmanar C i att sjunga. Alla skrattar och förväntar sig något tramsigt, men han antar utmaningen och ber alla att vänta en stund så att han kan förbereda sig. 
Efter ett tag säger han till att han är redo. Alla elever på skolan riktar blicken mot honom medan de fnissar. Så öppnar C munnen och sjunger, med en väldigt hög ton, den första raden i Känn En Doft Av Kärleken från Lejonkungen. Det är helt otroligt vackert och alla i gympasalen blir helt tysta och ser på när C tar min hand och för mig ut på golvet mitt bland alla människor. Han fortsätter sjunga på låten och går omkring bland alla bord med människor och jag känner mig så himla lycklig, samtidigt som det känns lite obekvämt med all uppmärksamhet som blev riktad mot mig. Jag inser sen att jag har tappat bort C. Jag kan inte se honom någonstans, men känner hur någon tar min hand och för mig fram till honom. Helt plötsligt är hela skolan involverad i det här framförandet och ser till att jag har det så bra som möjligt. Så ser jag hur det är något som är i luften, och efter en närmare titt ser jag att det är glitter i olika färger som faller ifrån taket.
Allt är vara helt otroligt vackert och allt avslutas med att jag vänder mig om och möter C som ser väldigt glad ut över att se mig, tar min hand och så går vi hem tillsammans. 
 
Jag älskar C. Han är verkligen den finaste jag vet. Men nu ligger han verkligen i lä med sitt drömjag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0