FETT

Fortfarande sjuk, men hej och hå vilken bra dag jag har haft!
Först så trodde jag att jag hade klivit upp fel tid eller gått till fel klassrum, men det visade sig bara att jag var i tid till min lektion och först på plats. Dagens lektion var Nyhetsjournalistik i Radio och vi fick i uppgift att göra en intervju med någon och skriva en påa, ava och prata till den och redigera ihop det till ett riktigt nyhetsinslag. Jag visste på en gång vem jag ville intervjua och ringde därför till min gamla fotolärare från gymnasiet. Hon är då alltså moster till en av de journalisterna som kommer hem från Etiopien imorgon så jag intervjuade henne om hur det kändes att äntligen få hem honom igen. Jag fick jättebra kritik på inslaget både av klasskompisar och lärare. FETT! Samt att jag fick en anledning att ringa min kära gamla lärare som är kanske världens finaste människa. FETT!

Efter skolan såg jag att jag ÄNTLIGEN har fått mitt CSN-bidrag. Tjoho! Så då drog jag på stan och köpte nya pjux som jag har spanat in ett tag. Fett nöjd - de är så jävla snygga!
 


Nu ikväll så har jag även påbörjat en design till ett tröjtryck som vi instruktörer i feministiskt självförsvar i Norrbotten ska använda när vi håller pass. Det känns också fett.
Allt är så jävla bra idag!
Och nu ska jag gå över till Alex och ha filmkväll med mina pals.

PUSS OCH KRAM /M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0